Update

Ceva mag aan de slag voor Airbus

Ceva mag een prestigieuze klantnaam toevoegen aan zijn portfolio. De logistieke dienstverlener mag de komende vijf jaar  het beheer van reserveonderdelen en componenten voor Airbus doen. Het betreft de locatie van de vliegtuigfabrikant in Hamburg. Ceva is per februari 2020 verantwoordelijk voor het consolideren van reserveonderdelen en componenten. Vanuit Hamburg worden andere locaties in Europa, waaronder Duitsland, Frankrijk, Spanje en het VK bevoorraad. In het distributiecentrum in Hamburg van 21.000 vierkante meter wil Ceva meer dan 20 verbeteringsprojecten doorvoeren de komende vijf jaar om de efficiëntie te verbeteren.

Update foto


Update_872

Rabelink neemt failliet Leusink over 

Logistiek dienstverlener Rabelink Logistics neemt het wagenpark en de logistieke activiteiten van Leusink Logistics over. Dit bedrijf werd onlangs voor de tweede keer in twee jaar tijd failliet verklaard. Hoge kosten versus een lage dropdichtheid zorgden voor de genadeklap. Rabelink wil zoveel mogelijk personeel en klanten van Leusink zien te behouden. Maar kijkt ook kritisch naar de kosten. Een lage dropdichtheid gecombineerd met hoge personeelskosten deed Leusink de das om.  

“We denken na de integratie met minder materiaal en minder mensen het volume weg te kunnen brengen”, aldus Alwin Schweckhorst, algemeen directeur van Rabelink. Er zijn twee werkmaatschappijen van Leusink failliet gegaan, Leusink Personeel en Leusink Logistics. De aanvraag voor het faillissement kwam van de tien aandeelhouders, die het bedrijf in 2017 nieuw leven hadden ingeblazen na een eerder faillissement. De holding staat nog wel overeind. Hieruit neemt Rabelink 20 tot 25 vrachtwagens over


GLS opent duurzaam depot in Amsterdam

GLS heeft in Amsterdam een nieuw depot in gebruik genomen. De nieuwbouw zorgt voor een ruime verdubbeling van de capaciteit ten opzichte van het voormalige sorteercentrum en een vermindering van het energieverbruik. Het depot moet zorgen voor verdere versterking van het huidige netwerk in Nederland. “Door de aanzienlijke groei van de capaciteit is een hoge kwaliteit ook gegarandeerd bij een verdere stijging van de volumes”, zegt Milo Kars, managing director van GLS Netherlands. Met de circa 6.200 vierkante meter grote distributieruimte, een geavanceerde sorteerinstallatie alsmede 140 laad- en losdeuren verwacht het bedrijf pakketten nog sneller en efficiënter te kunnen verwerken.

Update_753

Kloosterboer bouwt geautomatiseerde containerterminal

Logistiek dienstverlener Kloosterboer bouwt op zijn bestaande terminal in de Bijleveldhaven in Vlissingen een geautomatiseerde stack met een capaciteit van 1020 reefercontainers. De nieuwe containerterminal wordt door Kloosterboer voorzien van vier geautomatiseerde, elektrisch aangedreven Rubber Tired Gantry (RTG) kranen. Deze kranen zorgen voor een hogere opslagcapaciteit. Door het gebruik er van vermindert het aantal reachstackers op de terminal, waardoor de CO2 uitstoot met 800.000 kilogram gereduceerd wordt.


Kloosterboer is volgens eigen zeggen de eerste containerterminal ter wereld die gebruik maakt van dit type automatische kranen. De terminal – de grootste investering in de historie van de logistiek dienstverlener – wordt verder voorzien van automatische gates, waar vrachtwagenchauffeurs met de CargoCard moeten in- en uitchecken. De Kloosterboer Containerterminal Vlissingen moet medio dit jaar al operationeel zijn. De logistiek dienstverlener verwacht er op termijn 250.000 teu per jaar te behandelen.


Logistiek dienstverleners investeren flink in WMS

Voor Nugteren Transport moet het nieuwe WMS van Adaption zorgen voor meer inzicht en interne processen vereenvoudigen en versoepelen. Voor Nugteren is het belangrijk inzicht en overzicht te hebben van de value-added dienstverlening in hun verschillende loodslocaties. Ook de koppeling met de verschillende binnenkomende en uitgaande transport was een belangrijk uitgangspunt. Inmiddels is het bedrijf live met de WMS-oplossing.

 

Ook Hollander Barendrecht koos een nieuw systeem. De cloud-oplossing van softwareleverancier Boltrics. Hollander mocht een grote nieuwe klant verwelkomen. Mede hierdoor werd er gezocht naar een toekomstgericht pakket dat de groei kan opvangen. “Met het altijd up-to-date systeem van Boltrics kunnen wij op onze eigen manier verder werken en hoeven we niet bang te zijn om te groeien. Dit nieuwe WMS is weer een bewijs dat innovatie en toekomstgerichtheid bij ons centraal staat”, aldus Stein van Est, algemeen directeur bij Hollander Barendrecht.

 

Logistiek dienstverlener P&O Ferrymasters implementeerde een SaaS WMS in een recordtijd van twee maanden. Er is gekozen voor WMS Corax van Davanti dat in twee magazijnen werd geïmplementeerd. De implementatie in de twee magazijnen is onderdeel van een strategisch vijfjarenplan van P&O Ferrymasters. Binnen deze nieuwe strategie, Port Centric genaamd, is warehousing weer een eigen kernactiviteit geworden.


Update_749


Rotra: van de weg naar digitaal

Update

5/12
Loading ...