Door: Sebastien Poinson – Reflex R&D Manager
Lees verder
In de afgelopen jaren heeft digitalisering bedrijven gedwongen hun businessmodel en logistieke operaties te transformeren en te optimaliseren om te kunnen blijven concurreren binnen de digitale wereld van vandaag. Dit is een proces dat bedrijven volgens Sebastien Poinson, Reflex R&D Manager, zeker kansen biedt. Hij zet de belangrijkste kansen hier op een rij:
Retailers herzien hun logistieke keten en zetten al hun voorraadpunten in om snelle levering aan de klant mogelijk te maken dankzij omnichanneldiensten als click & collect, ship-from-store en webwinkelreserveringen. Ook zien we zogenoemde ‘peri-urban platforms’ ontstaan om de logistiek in en rondom de grote steden naar een hoger niveau te tillen. .
Industriële bedrijven focussen op een realtime logistiek waarbij het mogelijk wordt innovaties zoals robots en drones in hun processen te integreren. Flexibiliteit en het leveren van maatwerk zijn daarin belangrijke kernpunten evenals de data-uitwisseling tussen diverse systemen en logistiek medewerkers.
Hardis Group zet zijn logistieke expertise in voor distributie- en productielocaties overal ter wereld. Dankzij meer dan 30 jaar ervaring kunnen wij bedrijven begeleiden bij de transformatie van logistieke processen en de executie van hun fysieke goederenstromen. Ons credo ‘Logistics everywhere’ heeft dan ook betrekking op de uitvoering van deze goederenstromen in magazijnen, fabrieken en winkelomgevingen.
Reflex Software Suite: Reflex WMS, Reflex In-Store en Reflex Factory Logistics
Afgelopen jaar hebben we Reflex In-Store op de markt gebracht. Reflex In-Store is een mobiele oplossing die verkopers in de winkel in staat stelt realtime de voorraad te raadplegen en omnichannel-diensten als click & collect, ship-from-store en webwinkel-reserveringen aan klanten te bieden.
Flexibiliteit is een belangrijke onderscheidende factor in de logistiek. Bedrijven moeten snel kunnen reageren en voldoende agile zijn om op veranderingen in te kunnen spelen. Onze R&D-afdeling biedt klanten flexibiliteit door samenwerking tussen systemen en het delen van data mogelijk te maken. De toegepaste technologieën maken realtime verbindingen mogelijk tussen de systemen en de mensen in het magazijn. Zo ontwikkelen we momenteel standaardconnectoren om robots en gemechaniseerde systemen gemakkelijk te kunnen integreren en daarmee in de toekomst volledig geautomatiseerde magazijnen mogelijk te maken.
Eenvoud en gebruiksvriendelijkheid hebben bij ons een hoge prioriteit. Door eenvoud in design en een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid zorgen we voor een superieure gebruikerservaring om de uitvoering van logistieke taken zo eenvoudig mogelijk te maken. Onze ambitie is om logistiek medewerkers in staat te stellen zonder training met Reflex aan de slag te kunnen dankzij zeer intuïtieve grafische interfaces die de medewerkers begeleiden bij de uitvoering van hun opdrachten.
Performance verdient tevens onze aandacht. Door krachtige algoritmes in te zetten en kunstmatige intelligentie bij steeds meer processen te betrekken, blijven we de prestaties van onze oplossingen verbeteren. Algoritmes kunnen bijvoorbeeld ingezet worden om de orderverwerking optimaal te organiseren.
Er ontbreekt een resource voor het WM1-voorbereidingsproces. U kunt zelf actie ondernemen of Reflex zal binnen enkele minuten aanbevelingen voor u doen.