Door ketensamenwerking bespaarden bierbrouwers 3,5 procent van hun ritten over de weg van en naar onder andere supermarkten. Dit zijn ongeveer 10.000 kilometers per maand. Deze CO2-besparing realiseerden de bierbrouwers gezamenlijk onder andere door gebruik te maken van het Carbon footprint platform ‘Big Mile’, waarmee binnen de complete supply chain de CO2 performance kan worden berekend en te alloceren tot op individueel zendingsniveau. Als onafhankelijke partij begeleidde Districon de bierbrouwers bij de toepassing van Big Mile, wat volgens Fred Hooft, global logistics manager bij Swinkels Family Brewers (voorheen Bavaria, red.), er vooral toe heeft geleid dat er meer inzicht is verkregen in de eigen data. “We kunnen nu veel beter zien wat de besparingen zijn op het gebied van onze CO2-uitstoot.”
We think you use an outdated browser. One that can't handle HTML5 properly. This magazine is made with Magzmaker, the online magazine cms, that uses modern techniques based on HTML5. We hope that you can install either the latest version of Internet Explorer, Google Chrome or Mozilla Firefox. These browsers allow you to view this magazine smoothly.
Download the latest version of Internet Explorer hier.
Download the latest version of Firefox hier.
Download the latest version of Chrome hier.