Advertorial

Bergfreunde GmbH: van start-up tot Europese online retailer met AutoStore

Logo adverteerder

www.elementlogic.nl  

BITO: Van start-up tot succesvolle online retailer_881
Lees verder 

Het succesverhaal van de in 2006 opgerichte e-commerce startup begon in een klein magazijn ten zuiden van Stuttgart. Enkele jaren later verhuisde de logistiek naar nieuwe opslagruimtes, waar de goederen werden opgeslagen in drie meter hoge legbordstellingen. De aanhoudende explosieve omzetgroei vereiste een volledige herschikking van de logistiek 10 jaar na de oprichting van het bedrijf.

 

Zoektocht naar het geschikte systeem

"Er volgde een fase waarin ik naar tal van andere magazijnen en hun oplossingen keek", zegt algemeen directeur Ronny Höhn. “Met ons groeitempo vertrouwen we op een flexibel en krachtig opslagsysteem, daarom kozen we voor AutoStore. Schaalbaarheid, efficiënt ruimtegebruik en hoge prestaties waren voor ons doorslaggevend. Onze verwachtingen voor AutoStore en Element Logic werden meer dan waargemaakt en we hebben geen dag spijt gehad van de beslissing. ”

 

Bergfreunde GmbH heeft momenteel gemiddeld 150.000 artikelen van meer dan 750 toonaangevende merken in haar assortiment - met een snel stijgende trend. Centraal in het nieuwe logistieke centrum van 10.000 m² staat het zelfvoorzienende AutoStore-systeem, dat meerdere keren is uitgebreid. Inmiddels rijden 80 robots over het 3.000 vierkante meter grote systeem en verplaatsen daarmee 94.000 containers, die op elkaar zijn gestapeld in 16 niveaus. Er zijn 21 poorten beschikbaar voor het opslaan en orderpicken van goederen. In een twee-ploegendienst verwerken meer dan 100 medewerkers tot 200.000 artikelen per werkweek en dragen zorg voor de inkomende goederen, retouren en verzending.

 

Intelligente verbinding met conveyors

Behalve de AutoStore-componenten heeft Element Logic ook de aanvullende apparatuur voor het transportsysteem geïntegreerd in het totale systeem van Bergfreunde GmbH. Dit omvat automatische dozenopzetmachines, automatische doos aanvoer en afvoer en de uiteindelijke sortering van de verzending. Elke medewerker verwerkt nu gemiddeld 175 orderregels per uur. Voordat ze overschakelden van opslag in legbordstellingen naar het op AutoStore gebaseerde intralogistieke systeem, konden ze in vergelijking slechts 45 picks per uur uitvoeren.

 

Naast de efficiëntieverhoging bij het orderpicken, kon Bergfreunde de doorlooptijd van de bestelling van de klant tot de overdracht aan de verlader verkorten tot minder dan 3 uur. Tegenwoordig verwerkt het bedrijf op piekdagen meer dan 15.000 bestellingen. De investering in het magazijnautomatiseringsproject bij Bergfreunde heeft zich terugverdiend in minder dan 2 jaar.

Element Logic_919

Over Element Logic

Element Logic is een toonaangevende leverancier van oplossingen voor intralogistiek en materialhandling en 's werelds eerste AutoStore®-integrator op de markt. Meer dan 35 jaar ervaring als hoofdaannemer voor intralogistiek en bijna 20 jaar ervaring met de succesvolle implementatie van AutoStore-projecten staan ​​voor doordachte en zeer efficiënte opslagoplossingen. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Noorwegen, heeft ook vestigingen in Nederland (Elst), Duitsland, Frankrijk, Polen, Groot-Brittannië, Zweden en Denemarken.

Meer Informatie

Meer informatie over AutoStore by Element Logic en andere succesverhalen vindt u hier: 


Zonnepanelen – wat zijn de risico’s

Element Logic

9/12
Loading ...